24 Kasım 2011 Perşembe

hayali sevgililerim

mevzu hayali olunca bir tanesiyle yetinmezdim. hayali sevgililerim olurdu..

stendhal ın kırmızı ve siyahta julien soreli seven kadınları ben de severdim..

balzac ın kibar fahişelerin ihtişam ve sefaleti isimli eserindeki varoşluktan azizeliğe yükselen o kadına da aşıktım.

vadideki zambak ta o toy delikanlının aşkları benim de aşklarımdı.

maria puder demeyeceğim hayır o herkesin aşkı çünkü haha.

prens mışkinin saflığı bir erkek olmasına rağmen onu kız sıfatına büründürüp ona da aşık olmuştum mükemmel bir eş olurdu öylesi budala bir karakter..

jean paul sartre ve simon de beauvoir in aşkı gerçektir.. onların etkileşimi hayalleri felsefi münazaraları.. simon gibi bir kadın da vardı hayallerimi süsleyen ona da aşıktım ben.

ah oblomov un olga sı var hani bir de.. o kadını da çok iyi anlardım.. oblomov u da anlıyordum ama.. gerçekten ayrı dünyaların insanlarıydılar..

cemil meriç in ingilizce öğretmeni lamia hanıma yazdığı mektuplar var ya.. sonra o kadının cevapları.. bir meriç de ben olmak isterdim.. bir lamia m olsun cevap yazan aşk kokan buram buram..

aytmatov un al yazmalım ı hepiniz biliyorsunuz zaten.. öyle bir aşk da yaşamak istemiştim.. ne zaman köye gitsem hayali bir sevgilim olurdu çeşme başında otururduk ben kitap okurdum o da çökelek bidonlarını yıkardı arada bana su verirdi filan.. sonra birlikte tuluk yayardık.

zweig in acımak isimli eserinde o kötürüm kız.. ah ona da aşıktım ben.. onu o halde öylesine bırakmazdım inanın. bırakamazdım.

ruh adamda selim pusat ın aşkı.. prenses mutlak.. ve şu şiiri eklemeden geçmeyeyim:

sevda gibi bir gizli emel ruhuna sinmiş;
bir haz ki hayalden bile üstün ve derinmiş.
gökten gelerek gönlüne rüzgar gibi inmiş,
bir sır ki bu, ölsen bile asla açamazsın...

anlatması imkansız olan öyle bir an ki,
hülyadaki ses varlığının gayesi sanki...
bak emrediyor: daldığın alemden uyan ki,
mutlak seveceksin beni, bundan kaçamazsın...

trevanian ın katya sı.. katya.. bir çılgın. bilemedim o kadına da tutulmuştum ama doktor gibiydim ben de ne yapsam ne etsem bilemedim. bıraktım öylesine göz yumdum gitmesine.

nietszche ağladığında haha..

-was ist musik? tanz.
müzik nedir? dans.
oysa dans nedir?
bastırılmaz biçimde ayağa kalkma arzusu.

swann ın bir aşkı marcel proust swann ın odette e neden aşık olduğunu da biliyordum, swann da şöyle demişti zaten "hoşuma gitmeyen, gönlüme uymayan bir kadın uğruna yaşamımı harcamışım, ölmek istemişim, en büyük aşkımı yaşamışım!" aşk bu değilmiydi ki zaten haha

germinal/zola madencinin elinde son nefesini veren sevgilisi.. kader mi hayır tabi aşk.. öyle bir acı.. hayal edemezsiniz yüreğim parçalanmıştı..

anna karenina

peki ya madam bovary hı?

savaş ve barış onca şeyin arasındaki o aşk ve o kadın!.. o da benim hayali aşklarımdan biriydi.. yaralarımı sarsın isterdim ölürken başucumda dikelsin ağlasın aşkını haykırsın..

ve yine eugenie grandet balzac ın baş yapıtı.. eugenie nin saf ve pak aşkı.. ben aşıktım eugenie ya.. hayallerimdeki köylü kadını.. temiz kalpli iyi niyetli ah tarif bile edemiyorum.. grandet harika bir kadındı.

babalar ve oğullar/ turgenyev.. nihilci bir oğlan vardı.. diğeri aşka teslim olmuştu o olmamıştı.. gurur ve nihilist karakteri yerle bir etmişti toprağı bol olsun.. ordaki kadın da hayali sevgililerimden biriydi..

silahlara veda / ernest hemingway kadının sözlere bakar mısınız!

-‘’evet’’ dedi.’’seviyorsunuz.hayır kimi gece diyordunuz ya yalnız bir sevgi bu sevgi ve tutku.seven biri sevdiği uğruna bir şeyler yapmak ister.fedakarlık eder, ona hizmet etmek ister.’’
-‘’onun için bir şey yapmak istiyordum.benim için diğer şeylerin önemi yok.bilseydim istediği her şeyi verebilirdim.onunla evlenirdim, her şeyi yapardım.şimdi anlıyorum bunu.savaşa gitmek istediğini bilmiyordum.’’
nasıl aşık olunmaz ki böylesi bir kadına..

puşkin / yüzbaşının kızı da güzel bir sevgilidir evet evet.

zola nın nana sı.. evet çok aşifte bir kadındı ama o da sevgilimdi benim..

hugo nun notre dame ın kamburu.. çingene kızı.. sevdam belki de ilk sevdalarımdan..

yeter bu kadar sevgili.. en azından şimdilik.. eyv dostlar..

Şevket Bıdı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder